Списък с публикации
доклади (29)
- Ванева, В. Конфликтите в училище. IN: сб. "Управление и качество на образованието", Русе, УИЦ, 2011, pp. 6, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. Моделът на ван Йейл за развитие на геометричното мислене. В: Научни трудове, Русе, УИЦ, 2011, стр. 6, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. Педагогика и медицина. В: Научни трудове на РУ том 49 серия 6.2, Русе, ИЦ при РУ, 2010, стр. 74-77, ISBN 1311-3321
- Ванева, В. Алтернативни подходи за начално образование. В: Конференция СОУЕЕ и РУ, Русе, 2010
- Ванева, В. Бедността и образованието. В: „Интердисциплинарен подход за изследване, промяна в обществените нагласи и преодоляване на детската бедност, Русе, УИЦ, 2010, стр. 5-18, ISBN 979-954-8467-22-3
- Ванева, В. Емоционални разстройства при децата и юношите. В: Научни трудове на РУ, Русе, УИЦ, 2009, стр. 8, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. Съвременен прочит на идеите на Фрьобел, Монтесори и Щайнер за предучилищното образование". В: Конференция Велико Търново, Велико Търново, УИ, 2009, стр. 7, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. Предучилищното и началното образование във Валдорфските училища. В: Научни трудове на РУ, Русе, УИЦ, 2008, стр. 7, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. Сиблинговата позиция. В: Научни трудове на РУ, Русе, УИЦ, 2007, стр. 6, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. Педагогическата соционика като технология за диагностика и корекция на образователни проблеми. В: Научни трудове на РУ том 45 серия 5.2, Русе, Печатна база при РУ "Ангел Кънчев", 2006, стр. 109-114, ISBN 1311-3321
- Ванева, В. Организация на професионалното развитие на началните учители в Англия.. В: сб. Подготовка на учители и социални педагози в навечерието на европейската интеграция, ІV Нац. Конф. Китен 18-21.09, София, Веда Словена-ЖГ, 2006, стр. 383-390, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. Пространството и поведението на детето.. В: сб.: Заедно в изграждането на един свят, който децата ни заслужават, Нац.научно-практическа конференция по предучилищно възпитание, Русе, УИЦ, 2006, стр. 6, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. и Г.Георгиева. Методическият похват „Кръгът на времето” в английските детски градини. В: сб. Заедно в изграждането на един свят, който децата ни заслужават, Нац.научно-практическа конференция по предучилищно възпитание, Русе, УИЦ, 2006, стр. 6, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. и А. Велева. Пропедевтика на работата с компютър чрез елементи на информатика и логика в предучилищна възраст. В: Китен, София, Веда Словена-ЖГ, 2005, стр. 8, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. Педагогическата акмеология – проблеми и перспективи. В: Научни трудове на РУ, Русе, УИЦ, 2005, стр. 7, ISBN ХХХХ231
- Vaneva, V. Constructive perspective of math education in primary school. IN: The Second Balkan Congress of Pedagogic, Edrine, , 8-10.2004, Turkеy, 2005, pp. 6, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. Урокът по математика в началното училище. В: Урокът – дидактически и методически аспекти, Русе, Лени-Ан, 2005, стр. 104-113, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. Игрови похвати за стимулиране творческото мислене на детето в предучилищна възраст. В: В: Предучилищно образование и интеграция. Втора българо-американска научно-пр17-19.10.2003актична конференция, София, СУ, 2004, стр. 79-84, ISBN 900-900
- Ванева, В. Упражнения за развитие на символичната функция на съзнанието в обучението по математика в началните класове. В: Конференция на СУ, Китен, София, УИ "Св. Климент Охридски", 2004, стр. 6, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. Идеите на конструктивизма в обучението по математика в началния курс. В: Научни трудове на РУ, № 41, серия 7.1, Русе, УИЦ, 2004, стр. 50-55, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. Педагогическа антропология – тенденции и перспективи. В: Научни трудове на РУ,, Русе, УИЦ, 2004, стр. 8, ISBN ХХХХ231
- Vaneva, V. Development of the Mathematics Ideas in the Preparatory Group (5-7).. IN: EDU-WORLD 2, Pitesti, Romania, 27-29.05.2004, 2004, pp. 5, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. и Н. Селимова. Обучението по математика в детските градини и началния курс в България и Турция – сравнителни аспекти.. В: сб. Първи балкански конгрес по педагогика (27-29 юни 2003), Стара Загораа, Стара Загора, 2003, стр. с. 156-160, ISBN 437-897
- Ванева, В. Когнитивни стратегии при обучението по математика в детската градина и началното училище. В: Проучване и разработване на иновации в технологията на реализирането на съвременни образователни стратегии, Русе, УИЦ, 2003, стр. 7-15, ISBN 954-712-195-2
- Ванева,В. Пространствено ориентиране и когнитивни карти.. В: сб. Конференция по психология (16-18 май), Варна, ВУ, 2003, стр. 6, ISBN 934-789
- Ванева, В. Развитие на творческото мислене в предучилищна и начална училищна възраст.. В: сб.Трета световна конференция (3-9.08.),, Русе, УИЦ, 2003, стр. 5, ISBN 890-764
- Ванева, В. Диагностика на пространствените представи в предучилищна възраст. В: Международна конференция на ОМЕП, 5-11.10.2003,, Кушадасъ, Турция, 2003, стр. 6, ISBN 890-345
- Ванева, В. Технология и управление на конфликтни ситуации в училище. В: Научни трудове на РУ (31.10-1.11.2003)т. 40, серия 10.01, Русе, УИЦ, 2003, стр. 87-93, ISBN 897-0987
- Ванева, В. Нива на разбиране на математическите концепции от учениците в началния курс.. В: Научни трудове на РУ, т.39,с.10,, Русе, УИЦ, 2002, стр. с.116-121, ISBN 897-456
студии (2)
- Ванева, В. Университетът като образователно пространство. Силистра, х, 2011, стр. 229-243, ISBN 978 – 954 – 84
- Ванева, В. Тест за изследване на ориентирането в пространството в предучилищна възраст (чрез графични и условно-схематични модели). София, Веда Словена-ЖГ,, 2004, стр. 81-120, ISBN 954-8510-84-7(ч2)
учебни пособия (25)
- Бижков, Г., В. Ванева, К. Танева, Л. Джалев, В. Трайкова, Ф. Стоянова. Тест за диагностика на готовността на децата за училище. София, УИ "Св. Климент Охридски" Сдружение "Национален те, 2011, стр. 34, ISBN 978-954-07-3208-4
- Бижков, Г. В. Ванева, К. Танева, Р. Захариева, Л. Джалев, В. Трайкова, Ф. Стоянова. Тест за диагностика на готовността на децата за училище. Книга за учителя (експериментален материал). София, УИ "Св. Климент Охридски" Сдружение "Национален те, 2011, стр. 104, ISBN 978-954-07-3208-4
- В. Ванева, Ю. Гарчева-Янева. Колко и защо? - книжка за подготвителна група в детската градина и училище. София, Просвета - София, 2007, стр. 36, ISBN 978-954-01-1486-6
- Ванева, В и колектив от 16 студента (съставител и съавтор). Българското образование в контекста на европейските практики. Русе, Печатна база при РУ "Ангел Кънчев", 2006, стр. 6-14, ISBN 10:954-712-346-7
- Ванева, В. и Т. Велинова. Колко и защо? Дидактическа тетрадка за 5-6 годишните,. София, Просвета, 2005, стр. 36, ISBN ХХХХ231
- Гюров, В., В. Гюрова, И. Колева, С. Вълкова, В. Ванева и др. Книга за учителя за предучилищна група в детската градина (5-6 г.). Програма “Ръка за ръка”. София, Просвета, 2005, стр. 100, ISBN ХХХХ231
- Гюров, Д., В. Гюрова, И. Колева, С. Вълкова, М. Стоилова, В. Ванева и др. Знам и мога - в първи клас ще бъда Аз (диагностични задачи). София, Просвета - София, 2004, стр. 47-66, ISBN 954-01-1552-3
- Гюров, Д., В. Гюрова, И. Колева, В. Ванева и др. Книга за учителя за диагностиката в подготвителната група. Програма "Ръка заръка". София, Просвета, 2004, стр. 120, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. и Т. Велинова. Колко и защо? Дидактическа тетрадка за 4-5 годишните. София, Просвета, 2004, стр. 36 с, ISBN 980-678
- Ванева, В., С. Витанова и М. Стоилова. Игри с числа. Тетрадка за упражнения по математика за подготвителна група/клас.. София, Просвета, 2004, стр. 48, ISBN ХХХ231
- Гюров, Д., В. Гюрова, И. Колева, Ванева, В. и др. Книга за учителя за предучилищна група в детската градина (4-5г.). Програма “Ръка за ръка”. София, Просвета, 2004, стр. 73-104, ISBN 789-092
- Ванева, В. и Т. Велинова. Колко и защо? Книжка за 3-4 годишните. София, Просвета, 2004, стр. 36, ISBN 9890-34
- Гюров, В. В.Гюрова, И. Колева, В.Ванева и др. Книга за учителя за предучилищна група в детската градина (3-4 г.). Програма “Ръка за ръка”,. София, Просвета, 2004, стр. 120, ISBN 9087-45
- Ванева, В. и Ю. Гарчева. Колко и защо? Дидактична тетрадка по математика за подготвителна група (6-7 г. деца). София, Просвета, 2003, стр. 48, ISBN 987-453
- Ванева, В. и Ю. Гарчева. Когнитивното развитие и математическите разсъждения на 5-7 годишните деца.. София, Просвета, 2003, стр. 48, ISBN 978-345
- Ванева, В.и Д.Маринкева. Самостоятелни работи по математика за І клас. София, Просвета, 2002, стр. 48, ISBN 980-678
- Манова, А.,Р.Рангелова и В. Ванева. Тетрадка по математика за І клас, № 1.. София, Просвета, 2002, стр. 56, ISBN 987-089
- Ванева, В. и М. Натина. Букви, цифри и още нещо №1. София, Просвета, 2002, pp. 48, ISBN 954-01-1030-0
- Манова, А.,Р.Рангелова и В. Ванева. Тетрадка по математика за І клас, № 2.. София, Просвета, 2002, стр. 56, ISBN 907-765
- Манова, А.,Р.Рангелова и В. Ванева. Тетрадка по математика за І клас, № 3. София, Просвета, 2002, стр. 48, ISBN 986-435
- Ванева, В. и А.Момчилова. Примерни разпределения по математика и физическо възпитание за детските градини.. Русе, УИЦ, 2002, стр. 80, ISBN 456-987
- Ванева, В.и Г.Стоилова. Самостоятелни работи по математика за ІІ клас. София, Просвета, 2002, стр. 36, ISBN 954-01-1358-Х
- Ванева, В., Т. Игнатова. Уча се да смятам (5-7 години). София, Просвета, 2001, стр. 48, ISBN 954-01-1072
- Ванева, В. и М. Натина. Букви, цифри и още нещо №2.. София, Просвета, 2001, pp. 48, ISBN 954-01-1031
- Ванева, В. и М. Натина. Букви, цифри и още нещо №3. София, Просвета, 2001, pp. 48, ISBN 954-01-1032-7
статии (10)
- Ванева, В., Carl Wallhuter,Д. Алипиева. Сравнително образование и интеркултурна компетентност..// Стратегии, 2011, брой 5-6, стр. София, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. Подходът Реджо Емилиа и предучилищното образование.// Предучилищно възпитание, 2010, брой 7, стр. 6, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. Пропедевтика на работата с компютър в предучилищна възраст.// Предучилищно възпитание, 2009, брой 6, стр. 8, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. Акмеология и педагогика.// Педагогика, 2009, брой 1, стр. 6, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. Организация на предучилищното образование в страните членки на Европейскияя съюз.// Предучилищно възпитание, 2007, брой 1, стр. 5-10, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. Българското образование в контекста на европейските практики.// Предучилищно възпитание, 2007, брой 2, стр. 5, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В., Г. Георгиева. Време на кръга.// Предучилищно възпитание, 2007, брой 3, стр. 4, ISBN ХХХХ231
- Ванева, В. и колектив от 16 студента. Образователна система на Япония.// 50 образователни системи, 2006, брой 1, стр. 157-163, ISBN -10:954-712-346-7
- Ванева, В. и Н. Тълпигова. Девическото образование в Русе.// Педагогика, 2003, брой 11, стр. 11, ISBN 456-789
- Ванева, В. Примерни обучаващи ситуации по математика за 5-7 тодишните деца..// Дом, дете, детска градина, 2002, брой 2, стр. с.3-13, ISBN 896-456
книги (4)
- Ванева, В. Методика на обучението по математика в началните класове (теория, тестове, план-конспекти). Русе, УИЦ, 2009, стр. 360, ISBN (978-954-92342-7-
- Ванева, В. История на психологията. Русе, УИЦ, 2004, стр. 272, ISBN 954-9906-80-9
- Ванева, В. История на педагогиката – имена, дати, водещи идеи. Русе, УИЦ, 2002, стр. 300, ISBN 954-712-171-5
- Ванева, В. Математическата активност в предучилищна възраст. Русе, Парнас, 2001, стр. 303, ISBN 954-8560-58-8
монографии (2)
- Ванева, В. Педагогика на овладяването на елементарните математически представи. Русе, УИЦ, 2006, стр. 212, ISBN 10:954-712-326-2
- Игнатова, Т., В. Ванева и М. Божидарова. Математически занимания в детската градина. София, Просвета, 1991, стр. 67-147, ISBN 954-01-0052-6